#Bloginterview door @marysjabbens

Door: Mary Sjabbens (www.marysjabbens.nl)

Wil jij je even voorstellen?

Mijn naam is V v  v versvoeten. Beetje zz zenuwachtig voor dit interview.

Kalenderleeftijd 44. Man. Ik heb ook echte namen maar die zijn voor andere gelegenheden. Het slaat in principe nergens op, dat pseudoniemengedoe. Ik was eerst van plan een poëzieaccount te beginnen: “Gedicht van de dag” maar die gebruikersnaam was al vergeven dus werd het Versvoeten.  Na  een paar dagen had ik echter al genoeg van dat dichten. Nu ben ik allround twitteraar. Veel leuker maar de naam Versvoeten is gebleven.

Wat is de reden dat je bent gaan bloggen*?

In de zomer van twintigtwaalf wilde ik mijn kersverse tweets ergens bewaren. Daarnaast had ik ideeën die niet in een tweet pasten.

Hoe vaak blog jij?

Als je twitter ook meerekent dan doe ik het dagelijks. Laatst heb ik twee weken verlof genomen. Ik was het zo spuugzat, al dat geëmmer op Twitter. Dat was wel lekker rustig hoor. Het echte leven. Bloggen in stricte zin  heb ik al sinds december niet meer gedaan.

Heb jij vaste tijden waarop jij je blogs schrijft?

Nee. Ik doe trouwens niets op vaste tijden. Behalve wakker worden geloof ik. Momenteel tussen 4 en 5 uur ‘s ochtends. Dat zijn ook mijn beste tweet momenten. Je ziet dan op twitter nachtbrakers (@Verbraak), vroege vogels (ik) en mensen uit andere tijdzones (@johnschop)

 Heb jij altijd een thema of idee waarover je wilt bloggen of komt dat pas als je er voor gaat zitten?

Ik heb ideeën voor minstens 20 blogjes. Meestal na een vlotte start blijf ik hangen. Het schrijven van langere stukken kost mij te veel tijd. Tweets komen altijd spontaan opzetten en ik kan ze soms bij tientallen uit de mouw schudden. Die vorm past beter bij mij. Ik heb daarom eens een boek gerecenseerd via 20 tweets (Taaltoerisme). Dat was leuk om te doen.

Blog jij over alles?

Nee absoluut niet. Hoofdpijn, verkoudheid en  vermiste kinderen mijd ik als de pest.

Hoe zou jij jouw blogs omschrijven?

Mij blogs zijn eclectisch en  voornamenlijk humoristisch bedoeld.

In hoeverre en waarom houd jij rekening met jouw lezers, of doe je dat helemaal niet?

Ja, ik schrijf veel dingen niet op. Ik wil hou niet van gezeur. Ook niet van mijn eigen.

Zijn er onderwerpen waarover je wilt schrijven maar het nog niet durft/wil/kan?

Ja, ik heb last ooit gehad van paniekaanvallen en depressie. Maar ik vind het te persoonlijk om op te schrijven. Raar eigenlijk, want ik lees wel graag dat soort verhalen van anderen.

Hoe belangrijk zijn de statistieken voor jou?

In het begin heel belangrijk. Ik keek elke dag. Vertelde zelfs aan mijn gezin hoeveel mensen hadden gekeken. Nu boeit het me niet meer.

Op wat voor manier en waar, maak je kenbaar dat je een nieuw blog hebt geschreven?

Eerst spamde ik twitter de hele dag plat met linkjes. Sorry nog daarvoor. Later heb ik nog wel eens wat via de Hobbyblogger de wereld in geslingerd. Nu doe ik niets meer van dat alles.

Ben je tevreden over jouw site?

Ja. Het is een verzamelplaats van mijn oprispingen.

Wat vind je van de reacties van lezers op jouw blog?

De eerste reacties zijn natuurlijk prachtig. Na een tijdje begint het te wennen en zie je de betrekkelijkheid er van in. Overigens krijg ik niet veel reacties. Meestal: smileys enzo.

* waar Bloggen staat wordt ook Twitter bedoeld.

 

 

 

Geef een reactie

