Mijn Dyslectische dochter…

  • heeft een leerkracht genaamd Spies. De snackbar in dorp heet Sieps. Kun je nagaan dat ze vaak om patat vraagt in de klas.
  • zei “Och vader, mag ik naar Heer Halewijn gaan ?” Ik zei: “Ok, maar trek wel even wat leuks aan.”
  • zei: “Hou eens op te twitteren je zit de hele tijd gezombineerd naar je telefoon te kijken.”
  • zei: “We waren bij het Conservatorium. “(Mortuarium) Als in: “Paay is goed geconserveerd”
  • haalde gister op de allerlaatste normale schooldag voor het eerst in haar leven een 10. Op wiskunde notabene. Dat was feest.
  • had vanavond in een hevige slijmbui de volgende prachtige, voortreffelijke trap van vergelijking: heit/daddy/pappa/vader/voeder.
  • kan verrekte goed boeren. Niet dat je daarvoor met haar op de arm door het huis hoeft te lopen hoor. Ze is al bijna veertien.
  • liep met haar megazolen over de trottoirs van Parijs alsof het potdikke een grote catwalk was.
  • heeft vandaag geen woordkunsten gemaakt. Dus 1 uit de oude doos: “Heit mag ik het theeapparaat (theepot) even?”
  • vroeg zojuist: “Mag ik nog wat cola?”. Fijn hè, dat ze het eerst even vraagt.
  • zei: “Ik blijf nog even liggen hoor.” Zo zie je maar dat deze kinderen ook gewoon willen uitslapen.
  • wil mij niet retweeten. Ik mag haar niet volgen en eerst wilde ze ook al mijn vriend niet zijn op Facebook. “Heit, get a life.”
Geef een reactie

